Skip to main content

Suara Aku dari Nota Lama

Apa kabar semua yg suda jarang ditemui...cewah permulaan yg jiwang dari seorang jejaka jauh dari sandakan....

Almaklumla klu suda jarang jumpa cc yg suda digunakan utk main game sj ole majoriti budak2... nda bole cakap remaja, sbb aku pun remaja juga kan...

Dari kejauhan ingin sampaikan salam rindu buat semua yg masih sudi singgah di blog yg usang suda ni(sbb jarang dibersihkan ole tuan ruma)....

Kesibukan dlm kerja menghimpit ruang yg ada utk meninggalkan jejak utk dibaca oleh kwan2 dan keluarga maya ni....

Cerita dari sandakan, hujung bulan depan kakak aku yg kedua akan melangsungkan perkahwinan Insyaallah ...maka aku secara rasminya menjemput kenalan2 jauh dan dekat utk datang ke rumah memeriahkan majlis yg besar maknanya pd keluarga kami...secara tidak langsung keluarga kami semakin besar dengan kehadiran abg ipar yg ketiga....

Lebih besar lagi maknanya utk aku, sebagai anak ke4, sbb keluarga mesti akan tanya giliran aku bila pula?hahaha.... orang kata, ni adalah soalan cepumas utk orang bujang...betul ka tu?

Tapi bagi aku, belum smpai seru lagi utk menambah bilangan keluarga kami..biarlah aku bujang dulu utk 2-3taun lagi,betul ka?ahaks!

macam lucu pula, tiba2 aku kaitkan majlis kawin kakak aku dengan status bujang aku kan...biarlah sbb aku nda tau mau taruh apa lagi dalam Nota Suara Aku ni...

Paham2 sj la, bila buat blog pagi2 buta...semua pun dah semput dan nda tau mau taruh apa...

Perkembangan semasa dunia, tadi petang aku tengok filem Kingdom....rasa nda berbaloi sbb filem tu filem amerika yg kononnya membantu menyelesaikan kes pembunuhan di Arab Saudi, yg pasti yg jahat adalah Islam dlm cerita tu...problem nya, mcm mana filem mcm ni ble lepas tayang di negara Islam mcm kita ni? aku rasa serba salah sebb bila tengok filem ni dgn bayaran rm6 seolah2 aku setuju dgn cerita tu...

Kisah2 di negara kita ni semakin hari makin teruk pula....dah semacam nda selamat lagi... mcm2 la kejadian yg nda perlu aku huraikan..cukup skadar berita di akhbar dan tv...

Tapi satu masalah yg aku anggap paling teruk sekarng ialah kos sara hidup negara kita yg makin tinggi...

Mungkin aku yg berkecimpung dlm bidang peruncitan ni lebih peka kepada perkembangan (kenaikan) harga barang.... bayangkan tepung sebelum raya dijual dgn harga 1.70 paling mahal tapi selepas raya harga tepung di sandakan(aku rasa satu sabah pun sama) paling murah 2.70! tapi jawapan orang besar ialah harga tersebut berpatutan dan masih murah... tolong la bersikap EMPATI la banyak2... bukan saja pelanggan rasa terbeban, kami yg menjual ni lagi sengsara kena maki oleh pelanggan...sehingga kan ada yg cakap "gaji naik, barng pun naik ka?ambil kesempatan ka?" hah kami mau jawab apa..tu belum lagi kalau taun depan minyak naik lagi...

Tolong la org2 besar, bangun dan buat sesuatu...kita baru mau bangun sikit tapi ditekan dgn kuat! apa yg bole kami buat, klu pembekal naikkan harga barang, kami berkeras alamatnya kami nda dapat jual barang tersebut...pelanggan akan lari kedai lain....bole lingkup kedai gergasi ni...

Membebel banyak2 dan panjg2 pun nda guna klu skrg ni org sibuk dgn jentera pilihan raya....tapi yg seronoknya pilihan raya,klu dekat baru pembangunan nampak sejelas-jelasnya dan cepat...jalan2 banyak di tutup semata utk menaiktaraf jalan dgn diturap lebih hitam supaya rakyat nampak kerja orang2 besar...

NSA seperti biasa orang biasa yg hidup dgn biasa di tempat biasa tapi di suasana persekitaran luar biasa. Suara kecil biarkan tolak ketepi,....okla...

Assalammualaikum..

Comments

Anonymous said…
assalamualaikum bro

tdi saja carik2 cerita pasal skan, terjumpa la blog mu ni. bole la tau serba sdikit cerita sandakan. suda lama x balik.

tpi kan po', aku cdngkan ko tukar warna tulisanmu ni, pening aku mmbaca, berpinor mate teman nengoknyer..

apa ;pun PR pndai2la pangkah sapa eh.takkn pasal 50 ringgit 5 tahun mnderita kan>?

ugimabbenejawa
ipoh.

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....