Skip to main content

Aku di Hari Ini

Lama juga nda masuk blog ni, rasanya ni kali pertama dlm taun ni aku dapat tulis Nota Suara Aku... dlm sebulan ada juga sekali dua buka web, tapi ndada masa utk tulis di sini... banyak yg mau ditulis tapi biasanya klu dah tlampau banyak tu, hanya satu atau dua yg ditulis sbb yg lain dah accident dlm kepala...huhu

Minggu ni aku cuti, dlm cuti ni la aku dilanda kedemaman yg perit..tapi kena ingat bila sakit tu maksudnya Tuhan ampunkan dosa kita sikit...syukur Alhamdulillah... nda sakit sgt cuma kepala yg berat...tambah sikit2 panas badan+selesema dan mcm2 lagi la...ni pun digagahi jg jalan2 bagi hilang berat kepala tu...

Cerita hiburan cikit...
AF dah masuk minggu2 akhir...mcm biasa la aku sokong sabahan kecuali season lepas sbb xda bakat pun dan nda best wakil taun lepas...tapi taun ni Stacy bolehla sebaris Linda dan Felix...tapi aku sokong Linda...hahaha( apa yg pasti, Stacy xbole menang sbb mungkin Riz jore) biasanya minggu2 akhir ada kejutan mcm Alif dan mungkin giliran Nadia atau Nubhan pula lepas ni...

Sukan cikit...
Akhirnya Chelsea dpt juga ke final UCL taun ni dan mengejutkan bukan dibawah kendalian JM.. tapi player2 yg main masih lagi ciri2 JM cuma formasi ja AG...aku nda sokong AG dan aku harap Abramovich dpt cari Manager baru...aku pun bole juga...EPL pula aku masih letak harapan yg menggunung tuk MU tumpas minggu depan lawan wigan...hahahaha

Kerjaya....
Sedar nda sedar aku sudah berkecimpung di bidang peruncitan genap 2taun...kalui(member aku) selalu tanya apa cerita kedai...hah ni aku cerita la ni...aku bersyukur sbb dapat kerja di kedai yg mencabar mcm di sandkan ni...darpd jualan bahagian ku cuma 160ribu sebulan, skg aku dapat up sikit jadi 200ribu sebulan...kena cuba mcm2 dan paling penting usaha mesti lebih la dan Doa...tapi baru 2taun kerja ndakan suda mau mengalah kan...org lain suda keja 20-30taun pun nda tukar2 kerja...kdg2 kita cpat berpuas hati dgn apa yg kita dapat...tapi kita nda tengok org lain yg masih terkapai2 mcari kja...padahal ada sijil dan sbgnya.. aku antara org yg bertuah sbb nda kenal erti menganggur....jadi nasihat utk para penganggur apply apa2 kerja pun, kedai runcit pun ok juga apa...

Ngam ka tajuk kerjaya di atas? atau kerja ja? ramai yg beranggapan aku kerja di retail ni sbg kerja shj tapi bukan sbg kerjaya...tapi aku melihat kerja di sini sangat luas peluangnya... skg ni ja pun, banyak cawangan dibuka di Sabah... dan taun depan mungkin d Sarawak pula...mana tau jadi manager di Sarawak kan....tu hanya mimpi tapi bole jadi kenyataan asalkan tidak berputus asa....

Nota Suara Aku berhenti setakat ni...InsyaAllah ada masa aku akan menulis lagi nota ini untuk sejarah ku sendiri bukan utk ditatap oleh manusia sekeliling...

Comments

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....