Skip to main content

Jom Aktifkan Semula NSA

Sudah sekian lama blog NSA dibiarkan bersawang. Platform yang sudah lama bertapak ni aku gunakan sebagai diari suatu ketika dulu. Bila ada masa lapang, singgah kesini mengimbau kenangan lepas. 

Bukannya aku tidak lagi berblog, cuma aku ada blog lain ( www.jomsehatsekaki.blogspot.com ) yang aku gunakan untuk berniaga iaitu Shaklee. Lelaki berjual Shaklee? Macam pelik tapi sebenarnya tidak. Yang nampak pelik tu sebab tidak ramai lelaki yang berniaga Shaklee. 

Apapun hari ni, syukurlah juga sebab NSA kembali juga untuk tahun ni. Ya tahun ni. Ini macam entri pertama untuk tahun 2016. September 19 baru entri pertama NSA memang epik jugala. Epik epik pun tidak apa asalkan ada entri.

InsyaAllah ada masa lagi, Nota Suara Aku akan kembali mencatat nota disini. Stay tune ya.. adios!

Comments

Akina Scarves said…
Salam ziarah
jemput singgah blog saya
akinascarves.blogspot.my
untuk menambah / memberi hadiah tudung/hijab kepada yang tersayang :)

InsyaAllah bermanfaat :)

Popular posts from this blog

Marahkan mangga Siam, mempelam dibuang!

Mempelam sala tewas kepada mangga siam..sedih apabila tengok suratkhabar hari ni. Sebab kecewa dengan org yg tak membeli mempelam sala,penjual lebih sanggup utk membuang dari memberikan kepada mereka yg tidak bernasib baik...

Mungkin ini sebahagian daripada sikap kita yg tidak bagus. Apalah salahnya kalau kita berikan atau sedekah kan mempelam tu daripada kita buang begitu sahaja. Mungkin kita tak dapat pulangan dari segi material, tapi mungkin ada hikmah disebaliknya.

Persaingan ini memang tak boleh dielakkan lagi, maka kita jangan hanya membiarkan produk luar menguasai pasaran tempatan. Ini bukan kes kera di hutan disusukan, maka anak di rumah mati kehausan...tapi persoalan peniaga2 tempatan yang tidak meluaskan skop pasaran.

Mungkin aku hanya tau bercakap, tapi tak bolehkah pembekal2 mempelam sala ni mencuba pasaran negara jiran pula, tak mengapalah mangga dia jual kat sini, mempelam kita pula la ke sana..ataupun kenapa tidak kita pasarkan di Sabah & Sarawak pula...rasanya mempel…