Skip to main content

Ntah la apa tajuk nya....

Aku mau ucap selamat hari lahir dgn sapa2 yg menyambut ulang tahun kelahiran nya kemarin maupun arini....

Kemarin tarikh lahirnya c Jusdy...kamu nda kenal pun,jadi aku ucap utk dia ja la...
dia ni roomate time d smakk dulu...masa tu fom4...classmate fom5 maliki...
sekrg ni masi belajar lagi...ui na lambat juga mau abis...tinguk macam aku!hahahaha

Hari ni pula tarikh lahirnya satu daripada 13adik beradik aku(betul ka ni pengiraan nya) hantam sajala...kira2 jam1 pagi tadi,sblm tidur baru ingat hari ni bday nya...terus sms bg semangat esp.ly skrg ni kan musim xm utk budak2 U...

Hadiah tiada...Kek pun ndada juga....Kad ucapan lagi la teda juga...hahaha

Kesian adik aku sorang ni...sblm balik aritu,mcm2 dia minta dari aku...HP aku dia mau ambil, duit raya minta 10rm pulang ruma siap pow 2rm lagi...jd 12rm la...pastu mau ambil jam yg aku baru beli lagi...aik semua mau pow nampak....banyak cantik....!

Dalam main2 mcm tu, aku suda telepas cakap klu dia dpt 3.0 keatas dlm sem ni...aku akan bagi dia HP milik ku....alamak,ni nda bole jadi...sbb hp ni ada sentimental value...ni kenangan masa aku jadi best debater final royal junior taun03...aku nda pasti sm ada masi ada lagi ka cd debat tu...dpt duit hadiah terus aku beli N-gage ni biarpun org kata besar...baling anjing pun mati...bagus la tu untuk keselamatan juga kan...

Tapi aku konfiden HP ni nda kan telepas dari genggaman aku...sbb tu aku berani janji..hahaha...

Tapi klu betul dia dpt 3.0 keatas,bagi ja la..sekurang2 nya aku dpt motivate durang supaya lebih bagus dari aku...sbb suda lama aku conquer sbg yg terbaik dlm family aku...bangga skit!

Aku tau adik aku sorang lagi akan baca blog ni..jadi smpikan salam utk c Tja a....huhuhuhuhaahahaha

Nota Suara Aku berenti setakat ni...utk my lovely sister....ni lirik lagu utk mu...dp Firdaus, Ku Berlari

Firdaus:
Ku langkahkan kaki ini
Di hangat mentari pagi
Ku syukuri hari ini,
aku masih berdiri
Dan aku tinggalkan masa kelabu
Dan lalu mulakan jalannya kerna-Mu
Semangat optimis diri jalan hari dengan pasti
Selama jantung berdetak, selama itupun
Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi
Terus berlari agar hidup ini bererti
Terjatuh bangkit aku kembali
Susah payah aku tak peduli
Kerna hidup hanya sekali
Akbar:
Dengarkanlah teman seloka hiburan
Tak perlulah kita asyik nak berlawan
Kita semua kawan tak boleh berlawan
Kalau kita renggang kita ketinggalan
Bebaskan dirimu dari dibelenggu
Teruskan langkahmu ayuh kita maju
Mari bersamaku nyanyi lagu ini
Jangan difikirkan resah yang di hati
Semua itu hanya dimindamu
Tak perlu kau sangsi tak perlu kau ragu
Segala-galanya pastikan berlalu
Mentari kan muncul mendung kan berlalu
Cat Farish:
Suka duka perkara biasa
Kita pasti lalu bezanya pada waktu
Bila berlari kenalah berstrategi
Jangan ikut hati, ikut hati nanti mati
Biarlah terlambat atur jalan cermat
Pelan-pelan kayuh jangan sampai otak penat
Sentiasa bawa diri hati-hati hari-hari beri erti pada diri
Jangan berhenti kejar mimpi senyuman diberi tanpa semua benci menghantui hati
Biarkan saja, takdir semua nyata
Bersyukurlah masih lagi bernyawa
Firdaus:
Dan aku tinggalkan masa kelabu
Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi
Terus berlari agar hidup ini bererti
Takkan berhenti
Berlari wujudkan mimpi
Terus berlariAgar hidup ini bererti

Comments

Anonymous said…
Ir, tajuk yg sesuai ialah ...selamat hari lahir...Ir kene ada elektronik dairy utk rekodkan setiap tarikh lahir adibradik & sekarang dgn puluhan kawan2 dari sek. rendah lagi, asrama, upm, kwn bloggers, kwn tak blogger, ayah angkat, adik angkat, abang angkat, kakak angkat...
ramai tu Ir...hehehe
Anonymous said…
berlari wujudkan mimpi.. :)
-idzwanfirdaus-
www.firdaus.net
Anonymous said…
good luck n all the best!!
LAi said…
ces ko man....tq la wish aku...

nti..lek ko..aku kasi abis dulu belajar..jaga ko...

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....