Skip to main content

Jalan-jalan Cari Mamam(makan)

hari ni aku stay ruma member. dpt la aku buat entry NSA tengah2 malam tanpa gangguan manusia seofis...

balik kerja aku kelam kabut ambk akak aku di ofis, cilok sana cilok sini untuk cepat smpi ke rumah..sbb malam ni aku cadang pg FC fair di likas...tapi sbl smpi sana, aku ambik member dulu di rumanya dan seterusnya menggunakan kereta nya utk ke pc fair...

dari rumah jam6.30 petang, smpi di sana lebih kurang jam8 juga...tapi bagusnya pc fair disini, tak ambil masa yg lama sbb tak banyak pilihan...bukannya mau beli barang pun, tapi skdr cuci mata sambil menghabiskan masa di malam sabtu..daripada duduk terperuk di ruma main game yg tak pernah abis, baik aku jalan2...

lepas pg likas, kami duduk di mcD kasi hilang lapar...dalam sejam juga la..lps tu plan pg cuci mata di area terdekat...teringat pula c member ni mau beli spek cover silau...kami singgah di pasar malam yg hampir tutup...rm14 tu la harga yg mampu diperolehi oleh dua orang mamat pemalu ni...lagipun pengalaman takda, mcmn mau tawar harga lagi...beli saja la yg penting ada gaya...

dalam kepekatan malam yg tak seberapa pekat tu, kami meronda melihat gelagat kupu2 malam....aiseh, jgn salah sangka, ni pengalaman pertama aku..bukan mau hinggap pun, skdar memerhati hakikat kehidupan dunia malam yg mengedar surat jemputan malapetaka...tapi aku pasti mereka tidak bergerak bebas, kami terserempak beberapa kereta peronda di kawasan2 berhampiran dan tidak hairan la kwsn kaki lima lapang dan sunyi... member sebelah, smbil2 driving, mengurat gadis2 yg lalu, membuatkan aku berfikir...di mana dtg ny keberanian member dgn gelagat sedemikian? dulu di sekolah, ditegur gadis pun dah merah padam muka...tapi memang itulah gunanya pengalaman yg diperolehi dgn bergaul dgn persekitaran..kita dididik untuk menjadi lebih berani...

tapi aku dlm umur yg menghampiri 26, aku masih terlalu muda utk mencium gadis2 di tepi jalan...kerana aku percaya, inilah yg aku dapat hasil terperap di dalam rumah, tidak bergaul dgn member2, suka mengasingkan diri dari SOSIAL, dan akhirnya aku masih seperti di umur 13 taun....tengok muka pun memang awet muda...budak lagi ni...dari dulu, aku tak mau dilihat seperti budak2 bila bergaul dgn budak2...tapi bila bergaul dgn member2 yg matang(tua) ni, aku berlagak seperti budak2 yang naif dan tidak mengenal dunia masa kini..semuanya serba terbalik..mungkin dalam dunia ni, hanya sorang dalam seribu manusia seperti aku..

besok, aku merancang utk tidak berada di ruma utk duduk saja smbl bermain game, aku cuba penuhi hujung minggu dgn melawat sedara mara yg sudah lama tak ku kunjungi...paling penting, aku akan melawat adik sorang lagi member kamcing aku di papar, yg khabarnya menghidap penyakit paru2 berair...

sedih bila org terdekat dgn kita mendapat penyakit yg teruk di usia muda...hati muda tidak mungkin dapat menerima kenyataan bahwa hayat yg ada nampak di depan mata...sekeras mana pun hati kita, tapi bila mengetahui hakikat ini kita akan putus harapan utk meneruskan hidup...mungkin adik sorang ni akan tertekan ditambah lagi akan menghadapi SPM dalam dua minggu lagi...aku harap kehadiran ku akan dapat membantu sedikit memberi sinar harapan...harus kita ingat seperit mana pun penyakit yg kita dapat, ajal dan jodoh di tangan Allah...sekurang2 nya, kita suda diberi kad kuning supaya bersedia ke alam baru..jadi bersedialah...

Nota Suara Aku di tengah malam ni nampaknya serius semacam dgn pelbagai ragam manusia yg aku nampak hanya beberapa jam...tapi aku memetik pepatah member ofis tengah hari tadi...

selalunya org2 tua akan berkata "Aku ni lebih dulu makan garam dari kamu" sbg org2 muda, ni jawapan sempoi tapi memang kurang ajar sikit la " tapi kami lebih dulu makan burger"... renungan bersama...adios!selamat malam...

Comments

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....