Skip to main content

Persiapan Kahwin

Cepat betul masa berlalu... kurang 2 bulan lagi, aku akan bergelar suami... percubaan pertama gagal tidak sampai 6bulan mengikat pertunangan.... percubaan kedua berlaku selepas hari raya haji taun lepas... dan setelah beberapa kali tidak sepakat tarikh, akhirnya 8 April nanti akan berlangsung perkahwinan ku... majlis di tempat ku pula, 9 April ni...

boleh dikatakan untuk majlis di tempat ku nanti, hampir kesemua aku yang tetapkan... bermula dari door gift, kad jemputan, tema majlis dan pelamin... perkara2 lain belum difikirkan lagi... untuk doorgift, suda terbeli dengan bantuan abg Yun dan kak Rin... tapi yang ini untuk tamu istimewa... untuk tamu d ruma, mungkin akan cari minggu depan...

kad jemputan, mengambil masa yang lama untuk bikin... mau dikatakan cerewet, tidak juga... aku suda cek dan berhubung dengan lebih kurang 5-7 syarikat printing di kl dan sabah... untuk syarikat printing di sabah, harga yang ditawarkan amatlah mahal... mungkin order dari kl... syarikat printing kad yang terbaik buat masa ini, grazine.com... design kad, aku suda siapkan dan amat berpuas hati... corak yang ringkas, dan paling penting warnanya amat tepat...Biru!

tema majlis, masih kekal dan akan terus kekal...warna biru tidak ada kesangsian lagi...tema majlis ini akan reflek untuk pelamin yang dirancang... untuk pelamin, ada sedikit percanggahan idea dengan mama... mama mau pelamin jenis kerawang, manakala aku lebih suka yang nampak simple dan elegan...jadi untuk tidak mengecilkan hati mama, aku ikutkan la kesukaan mama...lagipun ada 2 pelamin juga memandangkan akan dibuat di 2 tempat berbeza...siang lain, dan malam tempat lain... untuk majlis di rumah, jenis kerawang akan dipilih dan untuk majlis malam, simple dan elegan akan dipilih... contoh pelamin yang aku mau buat ala2 pelamin marion.. aku xkenal siapa dia ni, tapi bila nampak pelamin nya, aku terus tertawan... tanggungjawab besar terpikul di bahu tukang bikin pelamin...hehehehe

Nota Suara Aku berhenti buat seketika di sini... akan aku update persiapan majlis ini... yang kenal jauh dekat, datang la sandakan...jangan malu2 dan segan2... adios!

Comments

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....