Skip to main content

Nota Suara Aku 2

Sebelum aku meneruskan kepada cerota yang lebih serius, aku mau hepi2 dulu sekejap...esok final AF4..disebalik demam AF yg semakin hilang taringnya, aku masih bersemangat utk menunggu keputusan esok malam...mungkin semua yg dirancangkan oleh tv menepati kehendak mereka....tapi aku percaya, tahun depan AF tidak akan dibuat lagi kalau tujuan mereka untuk mencari bakat dalam dunia hiburan...sebab setakat ini, pihak tv ni suda melahirkan artis seramai 50 orang...12 setiap musim kecuali taun lepas ada 14 orang....tapi kalau untuk tujuan mengaut keuntungan....maka AF ni akan diteruskan dengan tiada kejutan walaupun masih dikatakan kezutan oleh pihak tv...penonton pandai menilai juga!

Hari ni, aku terbaca lagi pasal blog di akhbar....sedikit ulasan, drpd pemerhatian aku, situasi ini mengundang kepada penambahan beban yg selama ini pun, tidak dapat ditanggung oleh kerajaan...apabila blogger cuba untuk didakwa atas dakwaan menghasut atau menentang polisi kerajaan....pertama, mereka yg terbabit ni, cuba membuat satu lagi undang2( sdgkan banyak undang2 yg gagal utk dikuatkuasakan)...kedua, blogger didakwa seolah2 telah menyekat kebebasan bersutara yg tkandung di dalam undang2 yg kita banggakan.....ketiga, kita berusaha utk melahirkan generasi yg kritis tapi dlam masa yg sama usaha kita dihalang oleh undang2 yg kita cipta...

Hari ni, aku mau bercerita tentang seorang kawan yg suda mencapai tahap bapa pun, dari umur yg aku kenal la...sehingga hari ini, aku suda berkomunikasi dgn nya hampir tiga minggu atau 4 minggu...sama seperti hari aku bekerja di sini...dia selalu melawat blog aku...bole dikatakan setiap post yg aku buat, akan tercatat nota dari dia juga...

Apa yang menarik tentang kawan ini? Keprihatinan kawan ni, melampaui keprihatinan kawan2 aku yg lain...setiap hari, kwn ni akan hantar sms utk mengganggu ketenteraman tidur ku, dgn nasihat suruh solat baru tidur balik....betapa bertuahnya aku! Bila aku smpi di tempat kerja, dia akan sms lagi bg kata2 perangsang...kerja betul2....kdg2 bila aku tension di tmpt kerja, dia akan bagi semangat lagi...biasala klu kerja...dan bila dia sebut sandakan...secara tidak langsung kekuatan akan datang, dan aku pun akan bersemangat la kerja dan menunjukkan persembahan yg baik dgn bos...kemudian, bila rehat...dia akan sms lagi....sblm balik kerja, dia sms lagi(klu aku nda reply dia akan call la, baiknya), klu aku kerja smpi lewat malam pun, dia akan sms lagi...smpi ruma, sblm tdur dia sms lagi...begitula hidup dan hayat HP n-gage ku dlm waktu ini...klu sblm ni, HP ku akan didatangi oleh junior sek aku, skrg ni kwn ni la yg jadi teman tapi mesra....

Kadang2, maaf jika aku katakan...curiga itu dtg kadangkala...knp kwn ini, begitu baik dgn aku?mungkin sbb aku ni baik....mungkin la...aku pun kdg2 jumpa dan berkenalan dgn kwn2 dgn niat utk berkwan...tiada muslihat di sebaliknya...dan aku anggap kwn ni begitu juga....

Curiga aku hilang sdikit demi sedikit bila, dia ni selalu tolong aku tiap kali aku dlm kesusahan...atau bila aku minta tolong!...atas nasihat dan permintaanya, aku merahsiakan identiti beliau....namun, percaya yg kita letak tu..perlu utk dibalas dgn percaya juga...seperti kata abahmuizz dlm post nya sebelum ni...aku harap hubungan yg dibina akan berkembang....

Selain buka blog sendiri, aku akan buka laman sembang bekas sekolah aku dulu...dalam bercerita tentang pendirian, kadang2 kita akan dianggap sebagai bergaduh dan bermusuh...persepsi orang yg kurang matang...apabila bertengkar ja, maksudnya...tiada kesefahaman...tidak bersatu lah...ego lah dan macam2 yg semuanya buruk la akan dicakap... betul la kata Amin dalam post nya terbaru....kita ni terlalu banyak falasi...dan aku masi ingat kata2 nya dulu...bila kita mengemukakan sesuatu pendapat...org akan cakap kita ni menentang, suka membantah dan memberontak....

Nota Suara Aku berhenti setakat ini utk kali ini...aku cemburu tengok gambar dlm nizam-nuri.blogspot.com.....nda pa..nanti bulan9 aku taruh banyak2 gambar aku pula....

Comments

abiumar said…
Tahniah dapat sahabat baru... Jagalah persahabatan sebaik mungkin...

Moga Man Sukses dengan dunia kerja baru...

Tq

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....