Skip to main content

Nota Suara Aku I

Hari ni aku kembali lagi untuk mengisi NSA. Seperti biasa sepanjang hari aku nda menulis, terlalu banyak yang mau diulas...Tapi sampai d cc ja, mesti lupa suda yang, tinggal cuma sedikit ja...

Pertama,sebelum terlupa..aku sempat tengok keratan akhbar tentang amaran PM kepada para blogger...hui, nampaknya PM kita suda menyedari akan kebahayaan( mesti salah tatabahasa) Blog ni...sedangkan di China sudah lama durang menyedari akan api yang marak dalam blog ni. Sebab tu disekat dari awal lagi...klu nda silap dalam Newsweek bulan April atau Mac lepas ada pasal blog ni...tapi disebabkan aku sendiri kurang faham dgn akhbar inggeris ni, jadi aku nda beli la dan aku nda tau apa isi kandungan nya langsung.....dalam akhbar melayu mesti tiada ni, dan ini antara kelemahan yang ada pada media berbahasa Melayu ni.....yang banyak pasal hiburan...hiburan....dan hiburan....

Sebut pasal hiburan, aku mau menyentuh sikit tentang AF4 yang akan berakhir sabtu ni....aku meramalkan yang Lotter dan Velvet tidak akan menjuarai AF kali ini...untuk kali ketiga nya, saingan dari Sabahan(mungkin ada unsur2 kenegerian) akan dicabar lagi...Jika AF2, KL berjaya mencari orang untuk menumpaskan Linda....AF3 dari awal lagi Johorian berjaya menewaskan Felix...maka aku meramalkan tahun ni, Lotter akan digagalkan lagi...aku meletakkan Terengganukian akan mencuri dari Lotter....berdasarkan populariti mungkin Lotter berjaya sekarang, tapi disebabkan provokasi kenegerian dari pihak media, Faizal akan menang....tapi aku nda kisah antara durang dua ni, sebab faizal memang menunjukkan prestasi yg baik sepanjang minggu persembahan...bukan seperti juara sebelum ni(AF2 &3)....begitu juga dengan Lotter....tapi aku mau Lotter menang juga!hehehehehe

Sedikit berita sukan, Chelsea la apalagi, sudah tukar penaja jersi baru la pula, walaupun aku nda setuju dengan jenama Adidas ni, tapi yg bagusnya...aku nda payah terhegeh2 cari jersi ni di kedai2 sukan...mesti ada punya....semalam pun masa jalan2 di pertama, suda jumpa jersi baru yg ori mahupun kohol2...hujung bulan baru mau beli la....

Semalam aku off day....org cuti aku kerja, dan semalam org lain kerja, aku pula cuti....sempat melupakan kepenatan bekerja siang ke malam dengan tengok cerita HK adaptasi Tony Wong...memang puas hati la tengok..walaupun dtg migrain, tapi tatap layan juga...best la cerita tu...mcm cerita komik Dewata Raya pula....

Selama hampir sebulan kerja di sini...aku selalu sangat jadi bahan gurauan kawan2...walaupun aku nda kisah sangat dengan gurauan durang, tapi kadang2 aku ni pandai terasa juga...tapi mengingatkan pesan bapa selalu, jangan ditunjuk panas baran yang ada terhadap org lain, aku selalu bersabar...Suluk baik la katakan...knp aku kata Suluk Baik, sbb selalu bila di sebut Suluk ni, mesti dlm kepala org sekeliling....jahat...suka berbunuhan...suka bergaduh...dan yg buruk2 semuanya pada Suluk ni...tapi aku ni bukan la seperti yg disangka kan...

Nota Suara Aku, sebelum berhenti di sini, mengucapkan tahniah kepada rakan2 bac. Komunikasi yg sudah konvo dua hari lepas...sedih juga bila terkenang durang beramai2 konvo, aku sorang2 pula bulan9 nanti....macam dapat anugerah khas pula....hehehehe...mungkin inilah istimewanya aku berbanding graduan bac aku ni....ahaks!

Comments

Anonymous said…
ingatan PM pd bloggers...
ir, kalau setakat cerita yg ringan2 nda apa2, jgn dikritik secara melulu tentang kerajaan dan polisinya, itu merbahaya, itu yg nda boleh...

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....