Skip to main content

Aku Bukan Anak yang Baik

tidak bertujuan dalam hati untuk menghebohkan apa yang telah berlaku minggu lalu... tapi tapuk macam mana pun, orang akan tau juga... post ini juga hanya sejarah yang telah tercatat dalam kehidupan ini... agak menyedihkan aku telah kembali menjadi bujang... tidak ada ikatan apa-apa lagi... banyak hati yang terguris dengan kejadian ini... terutama sekali mama... mama terlalu sayang dengan orang yang tidak jadi menantu nya... aku tidak salahkan mama bila mama salahkan aku yang sebabkan putusnya perhubungan ini... mungkin mama terlalu emosi atau memikirkan masalah yang bakal dihadapi bila balik kampung nanti... macam kata bapa, ibarat disapu najis ke muka bila berhadapan keluarga di kampung... ya aku akui, aku bukan anak yang baik...

aku mungkin sudah menjalankan tugas2 sebagai seorang anak... aku terangkan dan jelaskan dengan bapa n mama situasi di pihak aku serta keputusanku... dan bapa sudah membuat keputusan sebelum kami berangkat ke papar... dan pihak perempuan (kalau aku boleh katakan perempuan sahaja), suda tetap dengan keputusannya... sepertinya mereka tidak mau masuk campur hal ini dengan tanggapan yang akan hidup nanti adalah aku dan dia... itu betul yang hidup aku dan dia, tapi aku serahkan keputusan kepada bapa dengan niat, semoga dengan mengikut cakap orang tua, hidup aku lebih berkat... kalau ikut kata hati muda, memang putus adalah perkara yang mudah... nda payah pikir yang akan datang... tapi apa guna ada orang tua kalau tidak minta pandangan dan pendapat mereka... dan lebih2 lagi ikut kemahuan mereka, kata bapa, isteri boleh cari tapi tidak orang tua... selagi masih ada hayat, apa salahnya penuhi permintaan mereka...

seperti yang aku katakan sebelum ini, aku memang tidak pandai memujuk... dan sebab itulah mungkin punca utama perkara ini berlaku... huh... aku tidak mau ungkit perkara lalu, biarlah aku yang bersalah dalam hal ini... faizal pun marah bukan main lagi tadi... aik, orang lain steady ja dia pula mengencang... betul apa yang dia cakap... luaran mungkin bapa nampak steady, tapi dalam hati siapa tau...

terima kasihla dengan dia sefamili atas layanan selama ni, aku minta maaf atas apa yang berlaku... untuk mak n bapa serta famili, aku bukan anak yang baik, sanggup menitiskan air mata mama dengan kejadian yang berlaku ini... tapi apakan daya... meminjam kata2 frust, redha atas ketentuanNya... moga dipercepatkan jodohku dengan perempuan yang faham dengan aku dan mampu menundukkan aku dan segala keegoan lelaki bernama Irman Rahaban...

Nota Suara Aku juga mohon maaf kepada kawan dan saudara yang merancang ke sandakan hujung tahun ni untuk menyaksikan raja yang nda jadi raja ni... kalau mau datang pun tidak salah juga ba tu... aku sentiasa mengalu-alukan kehadiran semua... adios!

Comments

Abah Mui'zz said…
Apa yg berlaku, ada hikmahnya. Mungkin hari ni kita tak nampak, tapi yakinlah, ada hikmah kebaikan dari situ.

InsyaAllah, bila doa tak pernah putus, usaha tak pernah padam, niat masih tetap pada landasanNya, jangan gundah gulana, Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Life must goes on...

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....