Semestinya di musim begini, kad raya menjadi pengganti diri untuk mendekatkan diri dengan ahli keluarga yang jauh, rakan2 dan yang tersayang. Di mana juga kad raya dijual dengan bermcam cara untuk menarik keuntungan. Kalau dulu gambar ketupat menjadi ikon kad hari raya tetapi sekarang tidak lagi.
Badan korporat memilih untuk menggunakan kad yang simpel tapi mahal, hanya 'selamat hari raya' menjadi tatapan si penerima. Bagi pasangan kekasih pula, kad yang dapat meluahkan perasaan akan menjadi pilihan. Bagi yang sempoi,selalunya akan menghantar kad yang sesuai dengan jiwa lah.
Apapun jenis kad yang digunakan, hanya satu matlamat nya, mengeratkan hubungan yang sudah terjalin dulu.
Aku mau hantar kad raya yang paling banyak tahun ni. Nda macam tahun2 sudah, aku hanya bagi org2 yang penting dlm hidup aku. Kalau nda silap, nda sampai pun 20keping aku hantar. ekeke. Bukan sebab apa tapi bajet tiada.
Lebih surprise aku mungkin akan cipta sendiri kad raya utk lebih jimat.hahaha. Bercerita tentang kad raya sendiri ni, aku lebih merasakan kedekatan pengirim dengan penerima. Si penerima akan dapat menyelami makna sebuah kad raya buatan sendiri.
Tapi Nota Suara Aku teringat pula kata orang lain padang lain belalang lain orang lain ragamnya. Sesetengah penerima tidak akan cuba untuk menghargai hasil kerja kita, sedang kita berusaha bersungguh2 untuk menghasilkannya. Kan!
Aku masih ingat dulu, masa mula internet diluaskan penggunaannya pada tahun 1999! pencetak kad raya risau dan gusar tidak ada pembeli kerana beralih untuk menggunakan kad raya maya ja' . Tapi sangkaan mereka ni meleset, kerana memang matlamat nya sama tapi perasaan tu tidak sama. hmm..sebab tu hingga ke saat ini kad raya masih wujud....sekian cerita sebuah kad raya!
Badan korporat memilih untuk menggunakan kad yang simpel tapi mahal, hanya 'selamat hari raya' menjadi tatapan si penerima. Bagi pasangan kekasih pula, kad yang dapat meluahkan perasaan akan menjadi pilihan. Bagi yang sempoi,selalunya akan menghantar kad yang sesuai dengan jiwa lah.
Apapun jenis kad yang digunakan, hanya satu matlamat nya, mengeratkan hubungan yang sudah terjalin dulu.
Aku mau hantar kad raya yang paling banyak tahun ni. Nda macam tahun2 sudah, aku hanya bagi org2 yang penting dlm hidup aku. Kalau nda silap, nda sampai pun 20keping aku hantar. ekeke. Bukan sebab apa tapi bajet tiada.
Lebih surprise aku mungkin akan cipta sendiri kad raya utk lebih jimat.hahaha. Bercerita tentang kad raya sendiri ni, aku lebih merasakan kedekatan pengirim dengan penerima. Si penerima akan dapat menyelami makna sebuah kad raya buatan sendiri.
Tapi Nota Suara Aku teringat pula kata orang lain padang lain belalang lain orang lain ragamnya. Sesetengah penerima tidak akan cuba untuk menghargai hasil kerja kita, sedang kita berusaha bersungguh2 untuk menghasilkannya. Kan!
Aku masih ingat dulu, masa mula internet diluaskan penggunaannya pada tahun 1999! pencetak kad raya risau dan gusar tidak ada pembeli kerana beralih untuk menggunakan kad raya maya ja' . Tapi sangkaan mereka ni meleset, kerana memang matlamat nya sama tapi perasaan tu tidak sama. hmm..sebab tu hingga ke saat ini kad raya masih wujud....sekian cerita sebuah kad raya!
Comments