Skip to main content

SELAMAT HARI RAYA

Aku mau mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua yang menjenguk blog aku ni. Ucapan ni aku buat awal2 sebab esok aku akan mula bercuti di kampung. atas sebab2 yang tidak bole dielakkan, aku mungkin tidak akan menulis blog untuk lebih kurang 2 bulan, kalau adapun seminggu sekali......

Insya-Allah kalau ada pun bukan hari2 seperti biasa! dan mungkin situasi nya berbeza sbb environment di kampung lain sangat berbanding kl!

Semalam kakak yang sulung aku masuk hospital sebab salah makan ubat yang di bg hospital. Bodoh betul la durang ni, mau ambik nyawa orang lain kah!(marah). Kakak ku muntah2 sampai nda bole bejalan....ni kes parah ni..smpi stkat aku tulis ni, aku belum call rumah lagi utk tanya perkembangan.

Langit tidak selalunya cerah dan kadang2 tu hujan lebat sampai mau balik kolej pun susah.....nasib baik la ada member yg sudi pinjamkan motor nya sama aku....klu nda mesti aku berbuka di ofis ja...hahahah

Semestinya mengungkap cerita Hari Raya ni,nda banyak kenangan yang bole aku kongsikan sebab aku ni jenis yang nda suka berjalan2...lebih2 lagi aku ni kan perantau sejak fom4.....jadi kawan pun semuanya jauh2 belaka. Ada 2-3 orang ja kawan yang aku rapat time sekolah di sandakan. Itupun, bila cuti raya selalunya durang ni akan balik kampung masing2 juga.Jd memang tiada tempat yg dikunjungi melainkan rumah pacik dan macik aku ja....Aku ni ibarat pelayan tetamu ja, harapkan kakak dan adik2 pompuan....durang ni memang suka berjalan...siap ada jadual lagi, turn siapa jg rumah layan tetamu, turn siapa meronda jmpa kawan2...

Bila raya aku memang lebih suka duduk rumah pun, sebab hanya dirumah yang bole memenuhi keinginan makanan peberet! Mau cerita ka? Nda payah la sebab sangat komplex makanan ni....makanan kita kan berbeza...aku akan cerita nanti siap dengan gambar lagi supaya senang sikit mau cerita...dan nda la pening kepala dan pecah kepala mau imagine kan..kan..kan!

Sebenarnya tiada topik yang dapat aku kongsikan hari ni sebab aku nda tau pun perkembangan Malaysia hari ni apalagi dunia hari ini.....mahasiswa zaman sekarang ni manja betul....ish3, patut la susah dapat kerja, klu dpt pun sebab ada kemahiran lain mcm komputer ka....PR yang tinggi dan yg paling utama ada kabel.Aku ingat lagi member aku cakap, nda payah ambil subjek2 yang ada value added ni....buat jatuh pointer ja....yang penting kabel ada....hahahahah, aku pikir betul juga ideanya....

Oklah...Nota Suar Aku kali ini mau berpantun pula
Kalau ada sumur di ladang
Boleh la aku tumpang mandi
Kalau ada umur yang panjang
Bole la kita bersembang lagi!

Comments

romzi seli said…
selamat hari raya

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....