Skip to main content

Rancangan Serba Nda Jadi!

Hari ni lambat buat post baru. Pagi rancang mau jumpa PA bincang projek aku ni. Tapi bangun jam10 pagi! Pukul11.30 gi makan ngan roomate di Putra foodcourt. Jam 1.15 solat jumaat. Balik ja terus lari gi bilik TV tengok Sana'y Wala Nang Wakas..Nda sempat abis tengok, asif ajak gi Alamanda pula...

Hampir saja aku beli Buku A.Samad Said yang terbaru tapi asif cakap tunggu dulu sebab mungkin bole dapat diskaun dari ayah dia....jimat duit....tapi lepas tu iman aku tercabar lagi mau beli buku Antologi Puisi 1000, mcm tu lah bunyi nya...ada 1080 lebih buah sajak...maksudnya berbaloi dgn harga 60rm...tapi pikir2 minggu depan mau gi Pangkor...nda jadi beli la dulu...tunggu dapat duit dari Debat Budi Bahasa lepas cuti baru beli la pula....lagipun nanti beli banyak2 buku takut nda sempat abis baca.

Bole dikatakan semua rancangan hari ni nda dapat dilaksanakan...esok semua orang mula bercuti mid sem...maksudnya kolej sunyi lagi minggu depan...banyak plan mau buat time cuti...tapi yg pasti aku gi Pangkor...kalau tak jadi mungkin aku sudah balik Perlis...rumah no2 aku....

Hari ini seperti ada sinar pula,lepas komputer aku sudah boleh guna balik...minggu lepas beli harddisk baru sbb yg lama sudah mampus!baru semalam ada member yg mau tolong format...tulah buta IT...Insya-Allah lepas ni, post aku lebih ilmiah sikit...malam taip di komputer,siang senang mau publish....nda kelam-kabut mau tulis apa....

Hidup semakin dekat dengan kubur....ari Ahad ni aku sudah genap 23 tahun...tapi tetap orang kata mcam darjah5...nda apalah itu diorang punya mulut! Yang penting yang banyak mulut ni tidak berani lawan mulut dengan aku...cakap kosong bole menang la....lawan isu semasa sikit... baru diorang tau ilmu diorang takat otak budak darjah2!

Comments

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....