Skip to main content

BUAL BICARA DUA TIGA PATAH

Alhamdulillah hari ni apa yg aku rancang berjalan dgn lancar...jam9 aku suda kluar rumah untuk ke rumah member di papar..tepat jam10 aku smpi disana...mula2 segan juga datang tanpa undangan, lebih2 lagi yg aku kenal pun member yg tidak ada disana...tapi semua berubah bila mak c joy mesra dan ramah menerima kunjungan aku...


aku dapat menemui juga adik member yg jatuh sakit..tapi mendukacitakan disamping menghidapi paru2 berair, adik ni juga dapat kanser tulang / otot..aku pun lupa nama saintifiknya..penyakit ni dikesan selepas buat MRI di klinik mahal...swasta la tu..sbut MRI ni aku mcm tau sikit2 melalui HOUSE...ni kaedah yg paling disukai oleh Dr.House..rasa sebak juga lah, tengok macik ni bengkak jugala mata, katanya menangis tak abis2...tapi kedatangan ku kesana sedikit sebanyak mengurangkan kesedihan macik..aku terfikir, anak mana yg tak sayang kan anak...lebih2 lagi bila mengetahui kanser...seolah2 lumpuh segala perancangan dan putus harapan bila mendengar perkataan ni...aku difahamkan, ni ada kaitan dgn penyakit keturunan.. datuk nya dulu pun kena kanser juga...


tengok muka arif kelihatan kesengsaraan diwajahnya, tapi berat mata memandang berat lagi yg memikul...aku cuba menguatkan hati utk bercerita dan memberikan nasihat perangsang kpd arif, tapi dia ni jenis tak banyak cakap...mcm aku jugala...hah klu buku bertemu ruas, alamatnya bisu la perbincangan kami..yg ada hanya sembang dua tiga patah perkataan sj..antara soalan yg aku tanya, masih sakit ka? mcm soalan bodoh kan...dan jwpn dua tiga patah Arif, masih sakit dan tak hilang pun...hmmm.. mcm mana dgn tidur pula?mesti tiada lenanya...(ni tanya dalam hati sj)..lama juga la aku duduk rumah, smbil tumpang makan tengah hari...ikan masak asam pedas tapi aku paling suka sambal belacan la....tak heran la org papar bole berbangga dgn belacan papar...sedap oo..licin piring tu aku kerjakan...lebih beruntung lagi, belacan yg macik buat tu antara yg sedap dibuat di papar ni...tak rugi woo...


jam4 aku temankan macik dan Arif ke Hospital tapi sekejap sj la...hanya utk melaporkan keputusan MRI semalam...lepas tu teman pg tamu smpt la aku membeli Jambu batu utk kakak n adik aku di ruma...lps dari rumah Arif, aku singgah KEJAP di giant papar, jumpa geng lama...sekejap ja la...dalam dua jam gitu...hehehe, byk perubahan di sana dan aku masih respect manager diorang yg berperangai macam staf...berani kotor tangan beb...


lepas tu, ajak farhan beli baju kemeja, dan bernasib baik pula aku dapat jumpa baju yg murah dgn potongan 70 dan 50%...2 kemeja untuk rm112...murah kan...tak la murah sangat tapi berbaloi la aku rasa...lepas tu pegi minum kejap di grace court...
Nota Suara Aku rasa puas utk hari ni atau keseluruhan minggu ni di atas pencapaian tidak memboringkan....oklah aku mau chow dulu balik rumah...adios!

Comments

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....