Skip to main content

Ketenangan Dalam Kesengsaraan

quantum of solace. satu lagi filem yang aku tengok di panggung kali ni dengan sepupu aku. jalan cerita yang menarik tapi aku jadi celaru sikit dengan kamera yang terlalu laju untuk fokus kepada aksi2 pantas james bond. kepantasan aksi ni membuat aku terpaksa fokus yang amat tinggi memahami nya. tiada pengajaran mahupun motivasi dari filem ni. kebiasaannya sebuah filem inggeris mesti mempunyai 'tagline' yang mudah untuk diingat.

tidak banyak yg bole dikongsikan, hanya makna QOS-ketenangan dalam kesengsaraan yang sedikit memerli aku tika ini. sebelum itu...

hari ni adikku akan memulakan perjuangan SPM nya, setelah dua minggu bertapa di rumah tanpa gangguan persekitaran. diharap adik ku dapat menggunakan kesempatan yang diberi kepadanya untuk membuktikan yg dia mampu untuk pergi lebih jauh dlm bidang akademik. aku juga berharap dia akan pergi lebih jauh dari kami berempat (yg sudah melepasi pengajian di peringkat IPT). ini tidak termasuk sorang adik yg berada di poli.

lepas tengok QOS, aku cal J untuk tanya2 kbr. aku rasa kurang senang klu tak bercakap dan cuba untuk berkongsi. yalah siapa lagi yang mau mendengar klu bukan dia. sempat menyindir tapi aku tak kisah..yg penting aku suda buang benda tu walau hanya di NSA.

ahh! apa aku tulis ni..Nota Suara Aku blank and blur....KAMBING...adios!

Comments

Anonymous said…
eeeh kebetulan pulak, Am pun baru bercerita pasal 007 tu dalam blog Am tapi dari sudut pandangan yang lain hehehe
irman_rahs said…
man rasa ramai yg setuju filem kali ni akan memenatkan penonton mengejar babak2 pantas JB..kakak semalam pun kata mcm tu, agaknya JB minum energo kot...

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....