Skip to main content

KPI

tiba2 hari ni aku buang tebiat datang ofis buat kerja... nak tunjuk rajin kot almaklum la sebulan lagi dah nak confirm( tu pun klu bos aku ni puas hati).. yalah expectation nya telampau tinggi...ala2 tahap gunung kinabalu kot... yg aku ni hanya la mampu bekerja tahap bukit2 saja...

bukan tu saja, aku ni kan manager( ni bukan betul2 manager)... kena la bertungkus lumus bagi memastikan company aku ni dapat ISO taun depan, banyak kena sedia terutamanya dari segi pengetahuan... aku pun heran juga kadang2 dengan bos aku ni, kenapa orang yg zero knowledge ni disuruh pegang jawatan berat ni... tapi bukan aku sorang saja yang kena, boleh dikatakan semua staf di ofis ni pun sama juga dibuatnya.... ko tau tak tau, dia tak peduli...yang penting usaha sendiri... tinggi kan expectation bos aku ni!

dah alang2 sampai ofis, singgah la NSA yang tidak dikunjungi sejak jumaat lepas, pun gara2 ISO ni, kena pegi Beaufort buat inspection... minggu depan banyak lagi tempat kena pegi, tak jamin la dapat singgah tak NSA ni..

semalam stay ruma member yg keja di jakim tu, sbb dia nak minta hantar pegi airport pagi2... alhamdulillah, di sana aku tak sia2 kan kesempatan yang ada untuk mengimbas semula hadith 40 yang telah lama ditinggalkan... terus pinjam buku tu( yaka buku, bukan kitab ka.. apa2 pun sama juga).. almaklum la begini la cara nak membersihkan semula hati yang semakin gelap dan kotor ni...

lagipun aku membaca kitab tu, sementara menunggu perlawanan bola MU vs Hotspur... dan seronoknya menonton di kedai kopi dekat bandaraya.. sedikit bingit telinga bila kereta berlumba dkt jalanraya... macam laju sangat bawa...kalau berani lawan kelisa la...hehehe( ada hati nak lawan)... sambung semula yang seronok nya menonton game MU ni, aku selalu akan jadi kontra kepada golongan majoriti MU ni... dan kalau siapa yg menonton juga, paling best bila gol jaringan Ronaldo dibatalkan... dua2 peminat pun bersorak... mula2 mesti la penyokong MU yang bersorak sebab gol kan, tapi lepas tu sorakan menyindir dari penyokong Hotspur la (aku termasuk yang menyindir ni)....l'pool dan arsenal pun seri juga... maksud nya The Blues akan lead liga balik la malam ni....harap2 nya macam tu... jangan ikut diorang ni... tapi kena jumpa West Ham pula... sedih sebab manager WH ni Zola...idola NSA...

Nota Suara Aku dah alang2 masuk bab bola ni sebenarnya terfikir nak karang surat kepada FAM supaya mengekalkan B. Sathianathan sebagai jurulatih kebangsaan... sekadar memberi pendapat, BS tak seharusnya digantikan kerana hakikatnya bukan dia yang bersalah... setakat ni dia merupakan jurulatih yang mampu menggalas tugas besar ni... dia baru setahun pegang...

apalah Khairy Jamaludin dan Azuddin ni!

tak payah nak bercakap soal KPI la... aku pun kerja ada KPI juga tapi kalau tak capai mana ada bos terus lucut jawatan... tak ka bodoh namanya tu! harap jersi saja NIKE, body fit lagi... tapi mental tak fit pun, baik pakai jenama.... (macam tak da jenama tempatan ni)... ooo pinjam jenama Thai la...adios!

Comments

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....