Skip to main content

CATATAN 1

Aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Kemarin suara aku tidak mengeluarkan sebarang nota pun untuk dikongsikan bersama. Lalu aku mengambil keputusan untuk menambah dua lagi blog baru yang mempunyai tema tersendiri. Satu tu aku himpunkan rencana2 dari Utusan Malaysia dan Berita Harian.

Blog ni macam simpanan data aku la untuk rujukan akan datang. Jadi nda payah la aku penat2 ,mencari lagi lepas ni. Dunia Hari Ini lebih kepada cerita yang berlaku di Malaysia, tapi kadang2 akan ada juga isu2 besar dunia dan boleh di layari melalui www.catatrujukan.blogspot.com

Blog kedua pula lebih unik sebab aku guna nama moxrenolium. Ini nama satu angin yang ada dalam badan aku yang tidak diketahui oleh sesiapa pun. Mungkin angin ni nda membahayakan dan mungkin juga berbahaya! Pengkisahan dalam blog ni lebih kepada peribadi aku, dari lahir sehingga lah ke masa kini. Aku akan bercerita secara episod demi episod. Bukan apa, sekadar untuk mengingatkan aku tentang pengorbanan yang mak bapa ku buat kepada ku. Banyak yang boleh diketahui tentang diri ku ini tapi semuanya hanya di www.moxrenolium.blogspot.com

Tapi bukan itu matlamat penulisan hari ini. Aku akan bercerita tentang topik panas hari ini iaitu Pilihanraya Kampus. Semalam sudah stat acara berkempen di K5. Aku saja datang dengan Kalui untuk dengar celoteh calon2 kali ini dan seperti yang dijangka manifesto yang sama disampaikan. Hanya berkisar kepada isu harga makanan di cafe, pengangkutan bas kampus, menambah buku di library dan lain2 lagi lah yang sama seperti tahun lepas dan tahun2 sebelumnya. Apa yang pasti dan aku simpulkan masih tidak mampu untuk menarik undi pelajar mengundi calon2 ini. Tidak ada yang dapat mengingatkan pengundi untuk mengundi.

Namun, calon2 dari kaum India seolah2 menguasai kempen semalam. Dua orang calon yang aku dengar dan tengok semalam seakan2 menang mudah kali ini. Penyampaian yang seperti selamba tapi mempunyai isi membolehkan mereka ini mendapat undi dari pelajar yang melihat. Pelajar Melayu pula masih tidak mempunyai keupayaan untuk menyampaikan manifesto dengan baik dan meyakinkan. Nota Suara Aku ni hanya sebagai renungan kepada kita semua.

Kalau mencari tempat mandi,
Pertama teluk kedua pantai,
Kalau mencari pemimpin negeri,
Pertama elok kedua pandai....

Pagi tadi sepanjang jalan mau pigi tempat kerja, ada satu deretan poster 1org calon tu kiri kanan jalan. Dari mula aku keluar kolej sampai hujung pintu guard, poster nya ja yang aku nampak. Aik tiada orang lain ka. Tapi usaha ni aku hargai dan 1undi aku untuk dia!Tapi aku ragu la.....semalam aku nda nampak pun dia berkempen? Jadi aku tarik balik undi aku.....

Hari ni ada acara yang lebih menarik sebenarnya; Dinner with VC and International Students. Ini projek member praktikal ku. Tapi memang meriah juga la sebab 250 org akan datang! Semalam sudah buat rehearsal dan malam ni acara pun bermula.

Oklah, rasa macam ada gam pula mata ni. 5-6 kali menguap mungkin nda cukup tidur!Tapi apapun aku ni memang selalu nda cukup tidur. Al-maklum la hobi aku kan tidur!Aku ingat lagi ust. Azmi gelar aku Abu Nuam yang maksudnya 'bapa tidur'.
hahahahahahhahahahahaaaaaadios!

Comments

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....