Skip to main content

PICNIC DI SG GABAI

Yahooooooooo!
bestnya hari ni, dapat pigi picnic dengan satu floor di sg. gabai.
7.15pagi
proses membangunkan member2 dan persiapan dengan segala peralatan macam tuala, seluar mandi, dan duit sikit.

8.45pagi
berkumpul di Petronas dan mula bergerak ke tempat yang dituju. Seramai 16 orang ja yang pigi sebab yang nda dapat pigi atas sbb yang tidak dapat dielakkan.

10.00pagi
tiba di tempat dituju,tapi kena tunggu konvoi bermotor lagi....durang belum sampai la!
kira2 jam 10.30 baru sampai dan bermulalah perjalanan kami ke tempat yang difikirkan sesuai. Kami naik tangga. Punyala tinggi hampir nda larat aku naik... Tapi usaha gigih kami terbayar dengan suasana yang cantik, ada air terjun!

11.00pagi
bermula la acara dengan menggelongsor di air terjun tu dengan sepuas-puasnya! Lepas tu kami main 'war game' guna tepung ja. habis game, sambung balik mandi2 sampai terasa lapar. Kami pun makan la nasi goreng kampung yang di order tadi pagi di cafe kolej! Kenyang!....

12.30
acara mandi disambung semula lagi. Kali ni kami cari port yang lebih seronok. Kami duduk di tempat limpahan air terjun yang deras! Nikmat nya mandi di bawah air yang deras. Sebelum ni, aku nda pernah mandi air terjun. Lepas tu try2 la pula bertapa di atas batu di bawah limpahan air terjun! ada sajak pendek untuk menggambarkan pengalaman bertapa aku:

Bertapa,
betapa sejuknya air ini
yang ku fikirkan selama ni
tidak mencabar kepada petapa2

Bertapa,
betapa tekun dan tekadnya
semua petapa2 ini
yang selama ni mampu memusatkan
noktah fikir ke satu tujuan
yang cukup dalam

Bertapa,
betapa mereka ni sungguh bertuah,
dikurniakan kelebihan untuk bertapa,
di saat orang lain asyik dan leka,
curang dengan janji sendiri!

2.00petang
Kami pun bersiap2 la mau balik kolej. Ku tutup pengalaman ni yang tidak boleh dibayar dengan wang ringgit dengan membandingkan picnic yang aku buat dengan fendy, hamzah dan farhan di sg.? yang aku nda ingat lagi namanya tapi tahun lepas la.

Best nya, dan yang nda kan aku lupa , kawan aku yang satu orang tu lemas, nasib baik ada aku menjadi penyelamat nya. Kalau nda, apa mau cakap sama mama bapa dia! Aku juga yang susah!

Okla, Chelsea menang lagi kali ni biarpun bolos 1gol. Takziah pula MU kalah dengan Blackburn di tempat sendiri pula tu!kih kih kih!Arsenal seri !

Nota Suara Aku berhenti di sini...Mau bercerita pula tentang hari ni sebagai Hari Jantung Sedunia, tapi malam sudah larut....buah pikiran ku pun sudah surut, terasa sakit2 badan mau di urut, nanti yang aku tulis semua mengarut!cau cin cau........

Comments

Popular posts from this blog

Hari Raya Hari Yang Mulia

Hari Raya Hari Yang Mulia.... macam lirik lagu la pula kan. . . . Nampaknya ramai sudah yang membeli baju raya walaupun Puasa pun belum. Tidak kurang juga ramai sudah yang mula mencari penawar untuk dapatkan kulit cantik masa hari raya nanti. . . . Ada yang risau parut di muka tidak hilang sebab raya tahun ni hendak berkunjung ke rumah bakal mertua. Mesti stress mampukah hilang dalam sekelip mata atau waktu yang singkat ni. . . . Namun berhati-hati dalam memilih suplemen untuk menghilangkan parut jerawat. Jangan pilih yang murah dan cepat kesannya tanpa melihat bahan, ramuan dan kandungannya. Paling senang lihat saja yang mendapat kelulusan KKM. . . . Hendak saya berikan cadangan yang selamat, berkesan dan terbukti selama berpuluh tahun? . . . Baiklah, bro cuba! . . . Sesiapa yang ada parut jerawat tu tapi dibawah bajet, ditambah lagi dengan waktu sekarang ni waktu tengah bulan kan, bro cadangkan untuk ambil Vitamin E Shaklee. . . . Memang best untuk pudarka

Aku Masih Ada

Hari ni baru ada kesempatan masukkan entry. Inipun entry yg sekadar menunjukkan aku masih wujud dlm blog ni..bercerita tentang kerja yg buat sekarang ni, masih hijau rasanya dalam bidang ni. Hakikatnya memerlukan ketabahan dan tetap dengan matlamat yang ingin dicapai...Kalau diikutkan mau juga kerja yang lebih bagus, tapi mungkin ini yang dikatakan cabaran dalam alam pekerjaan...Aku cuba untuk bertahan dalam 2-3bulan lagi... Esok mau pg interview satu kerja yang lebih bagus..insyaAllah dapat kerja tu lagi bagus.... Dalam seminggu dua ni, kita banyak didedahkan dan disogok dengan berita yang kadang2 mengelirukan... Dan aku mau petik cerita komen yang diberikan oleh bekas PM kita terhadap Pak Lah...Pada pendapat aku, ni cuma satu bentuk propaganda daripada bekas PM kita bagi menyelamatkan reputasi Pak Lah yang dari hari ke hari dapat dilihat semakin lemah. Tengok bagaimana respon daripada semua menteri2 yang menunjukkan sokongan yang padu terhadap PM kita ni. Dengan adanya sokongan sebeg

Terkini Nota Suara Aku

Assalammualaikum... Baru ada peluang tuk post entry baru, rasa sedih sebab jarang entry atas kekurangan facility di sini, bukan apa, tapi keadaan cc yg kebanyakannya sibuk dan bising dgn budak2 yg main game mendatangkan ketidakselesaan dan meninggalkan mood utk buat entry. Ni baru dpt satu tempat yg sunyi dari bunyi bising. Kemarin store aku baru abis stocktake yg memenatkan tapi keputusan yg diperolehi bole dikatakan baik bagi store baru dan pertama kali stocktake...mungkin org yg xkeja retail xtau, jd xpaya xplen sbb xpenting pun. Bila penat kerja, ditambah dgn stres di tempat kja, ak ambil keputusn utk bercuti dgn poket kosong....hahaha, bole ka begitu? nda bole pun kasi bole sj....awal bulan 8, aku mau pg kl jmpa kwn2 yg suda lama nda jumpa.. Bukan tu ja, ada hal lebih penting aku mau g kl...kononnya utk memujuk kwn utk balik kg slps ditinggalkan 'kwn'...kesian tu ada bila mengenang tragedi ni...adakah aku bakal jd hero spt Optimus Prime yg berhutang nyawa dgn wickwicky....